reklama

Pan LEHKY – ako ho poznam ja

Odchadza z Ustavu pamati naroda, dostal sa tym do pozornosti verejnosti. Niektori sa pytaju: „Kto je tento clovek?“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Tabulka pri pamatniku obetiam komunizmu, cs. park, Toronto
Tabulka pri pamatniku obetiam komunizmu, cs. park, Toronto (zdroj: Foto: Iveta Cutzova)

Modra kosela, biele vlasy, usmev na tvari,zmysel pre humor, nadpriemerne vedomosti a nevyhasinajuci hnev – na bezpravievo vtedajsej spolocnosti. Tak si pamatam pana Lehkeho v 80-tych rokoch,ked sme spolu 6 rokov pracovali v istom Vyskumnom ustavev Bratislave. Nepamatam sa na ziadnu moju otazku, na ktoru by nevedelpromptne zareagovat. Co hrali v kine, divadle, ale i co si myslio Sokratovi, americkej ustave, ci probleme zla. Az po mnohych rokoch siuvedomujem, ze jeho odpovede boli vlastne odborne prednasky v takomslobodnom duchu, aky by som v tej dobe nenasla na ziadnej univerzite...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ked som mu raz vyjadrila svoj nazor, ze zlo vosvete vzdy bolo, je i bude, ze sa netreba cudovat, ked sa prejavovalo ivtedy - v 80-tych rokoch 20-teho storocia na Slovensku - cez rozne nespravodlivosti a utlak inak zmyslajucich, odpovedal mi: „My sa necudujeme, ale toneznamena, ze proti nemu netreba bojovat!“

Pan Lehky je ten isty teraz, ako som ho spoznalapred 25 rokmi – clovek pevneho, cisteho charakteru, odhalujuci nespravodlivostisuverennych zlocincov a prinasajuci zadostucinenie tym, ktorych sa tieto,niekedy tak velmi „do neba volajuce“ nepravosti tykali. Ved ci nie je stastienaroda spojene prave so spravodlivostou? Ci nie su ludia zijuci pod utlakomsmutni a plni hnevu? Co uz na tom, ze tie nepravosti sa diali pred mnohymirokmi? Ved ked sa prehliadnu, preco by sa nekonali i dnes s nadejou,ze budu zase prehliadnute, po case zamlcane? Som si ista, ze i preSlovensko plati: Cim viacejspravodlivosti – tym viacej radosti!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prajem slovenskej spolocnosti, aby takychtoosobnosti s pevnou chrbtovou kostou mala co najviac a aby si ich vedelavazit a podporovat.

Iveta Cutzova

Iveta Cutzova

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dycham, teda som ... Zoznam autorových rubrík:  FotografieLudiaZvierata

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu